Fysioterapi

Klinikkens fysioterapeuter har hjemmelsavtale med Ringsaker kommune, og direkte oppgjør med HELFO. Dine behandlinger går derfor på frikort.

• Fri behandling for barn under 16 år
  • Fri behandling for de med Yrkesskade
  • Behandling på frikort
  • Du trenger ikke henvisning fra Lege

Naprapati

Naprapati er en manuell behandlingsmetode som innebærer å diagnostisere, behandle og rehabilitere smertetilstander og funksjonelle problemer i ledd, sener, nerver, muskler og bindevev

• Førstegangsbesøk (40min): 700,-
  • Oppfølgingsbesøk (30min): 650,-
  • Forsikringsavtaler

Kiropraktikk

Kiropraktorer er offentlig godkjent primærhelsepersonell med fem års universitetsutdanning, samt et år turnus. En kiropraktor undersøker, diagnostiserer og behandler smertetilstander og nedsatt funksjon i hele muskel- og skjelettsystemet.

Trykkbølgebehandling

Trykkbølge kan være en effektivt behandling av kroniske muskel-senelidelser. Trykkbølgene setter i gang kroppens egen evne til å reparere skadet vev. 3-5 behandlinger kan være nok.

• Kroniske achillessmerter
  • Tennisalbue
  • Hælssmerter  (hælspore/plantarfascitt)
  • Kroniske skuldersmerter

Løpsanalyse, sko-og såletilpassning

Dala Fysioterapi og løpsklinikk har lang erfaring og kompetanse på sko- og såletilpasning. Kanskje du overpronerer, eller er plaget med smerter under foten? Ta kontakt for en undersøkelse, så kan vi vurdere dine behov.

• Sålene tilpasses samme dag som din undersøkelse, og er klare til bruk umiddelbart
  • Sålene tilpasses dine sko
  • Det kreves ingen henvisning fra lege.
  • Grethe Waits joggesko og sandaler
  • Saucony Joggesko/fritidssko